3.21.2014

Sorgarbeid

Onsdag 19.03 Bårebuketter.
Binde buketter, ta opp igjen og sette tilbake i vaser. Starte på ny bukett.
Bukett 1:

 Bukett 2:

 Bukett 3:

 Bukett 4:


Egenvurdering:
Jeg har lært: Å skape luft med staffasje. Bruke riktige blomster for å skape riktig uttrykk.
Vekstpunkt: Bindepunktet må være strammere. Bruke enda mer staffasje til å skape luft og volum. Bruke grønt eller annen staffasje til avslutning nederst ved bindepunktet. 

Torsdag 20.03 Båredekorasjon
Fokus på materialutnyttelse, linjer og proporsjoner. 




Egenvurdering: 
Jeg har lært: Å bruke staffasje på best mulig måte for å dekke oasisen og for å bruke materialutnyttelse. Å skape linjer ved bruk av farger og blomster.
Vekstpunkt: Bruke staffasje for å skap luft og volum som gjør at man ikke trenger like mye blomster.


Fredag 21.03 Krans
Fokus på materialutnyttelse, plassering av blomster, uttrykk og komposisjon, grupperinger, rytme, proporsjoner osv. 



Egenvurdering:
Jeg har lært: Å fylle ut kransen med staffasje og blomster for å dekke biolitten og oasisen. Fylle ut med limonium for å unngå "hull" i kransen. 
Vekstpunktet: Feste eføy før jeg stikker i blomster. Bruke forskjellige vinkler på blomstene for å skape et spennende uttrykk.

Mål i læreplanen som jeg har jobba med:
  • bruke materiale på økonomisk måte
  • bruke verktøy, materiale og teknikkar på føremålstenleg og forsvarleg måte
  • utføre arbeidsprosessar i samsvar med etiske og estetiske normer i faget





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar