1.31.2014

Brudebukett 310114

De to siste dagene har vi laget to brudearbeider. En med stifteteknikk og en i Bridy. Under er det bilder av begge arbeidene.

Brudebukett åpen, i Bridy

 Bridy
 Først startet jeg med henget, mesteparten av det som skulle henge nedover.
 Videre brukte jeg pistasj og å skape den formen jeg ville ha rundt Oasisen, for å skape en dråpeform i hele arbeidet.
Jeg brukte grenroser i lilla og hvit farge, hvite tulipaner, lilla kala, limonium, voksblomst og eføy. 
 Her er den ferdige brudebuketten.
Analyse

Stilform: Brudebuketten er veldig dekorativ, det er mange ulike sorter blomster, den er asymmetrisk og har en avgrenset form.
Komposisjon: Jeg tenkte mye på komposisjon i buketten, og lagde en asymmetrisk rytme.
Jeg syns jeg fikk til å lage en dråpeform i arbeidet, men kunne også laget den enda tydeligere. 
Teknikk: Stifteteknikk med ståltråd på grenroser i henget, stifteteknikk med teip og ståltråd på tulipanene og kalaen. 
Volum: Jeg skapte volum mellom blomstene ved å bruke mellomstikk (pistasj).
Harmonisk helhet: Fikk jeg ved balanse i arbeidet, ved å ikke ha for mange blomster på et sted så det så ut som det tippet over til en side.
Kvalitetssikring: I henget stiftet jeg alle blomstene for å kvalitetssikre buketten, så ingenting kunne falle ut. Jeg snittet også alle blomstene og renset stilken før jeg stakk de inn i Oasisen for å lage plass til alle blomstene. Ingen blomster var klemte.


Brudebukett tett, med stifteteknikk




Analyse

Stilform: Brudebuketten er klassisk, jeg har bare brukt nelliker og galaxy-blader. Det er runde former som dominerer og det er jevn rytme.
Komposisjon: Det er ikke symmetrisk i fargene, men symmetrisk med de runde formene.
Jeg lagde en jevn og rund form i buketten og avslutten jeg galaxy-blader rundt for å understreke den runde formen. 
Teknikk: Stifteteknikk med ståltråd og teip på alle nellikene. 
Harmonisk helhet: Fikk jeg ved balanse i arbeidet, ved å ha runde former i arbeidet og skape en halvkule med hele buketten.
Kvalitetssikring: I henget stiftet jeg alle blomstene for å kvalitetssikre buketten, så ingenting kunne falle ut. Jeg snittet også alle blomstene og renset stilken. Ingen blomster var klemte.

På denne buketten ville jeg egentlig bare ha lyse rosa roser med noen få limegrønne nelliker, men dette hadde vi ikke nok blomster til så det ble ikke helt som jeg tenkte. Men dette var jo bare øving!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar