11.07.2013

Bårebukett 071113

Vi fikk i oppgave å lage en bårebukett på skolen idag.
Vi kunne selv velge farger og størrelse.

Egenvurdering
  • Ingen blomster ble klemte i buketten min, og jeg prøvde å lage mest mulig volum uten å bruke for mye blomster. For å skape volum brukte jeg mye "mellomstikk", som i dette tilfelle ble salal-blader.
  • For å lage korsformen som brukes i bårebuketter, begynte jeg først med å lage underlag av tuja for å så bygge meg nedover med "mellomstikk" og ulike blomster.
Her er et bilde som viser riktige proposjoner:

  • Jeg brukte radial grupperingsteknikk, og fikk det bra til. Bindepunktet festet jeg fast og smalt uten å klemme stilkene. Stilkene var renset, og helt rene.
  • Stilkene hadde samme lengde når jeg snittet de, og rene og ca. like lange snitt.
  • Bårebuketten ville jeg satt i bøtte på kjøl frem til den skulle kjøres/ leveres ut. Så ville jeg lagt vann på stilkene når den skulle sendes ut.

Materialliste:
Norsk navn   - Botanisk navn
Roser            - Rosa
Limonium     - Limonium
Clematis       - Clematis
Prærie- lilje   - Lisianthus
Plum             - Aspargus
Nikkestjerne - Ornithugalum
Løvemunn     - Antirhinum
Salal              - Gaultheria Shallon
Tuja               - Thuja Occidentalis

Her er bilder av resultatet:




Jeg fikk til:
- Å lage bårebukett med god radial teknikk
- Å skape volum
- Å lage korsform

Jeg vil øve mer på:
- Å fremheve korsformen
- Å skape enda mer volum
- Å lage enda større bårebukett


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar