11.08.2013

Båredekorasjon 081113

Vi fikk i oppgave å lage en båredekorasjon i dag. Størrelsen og farger kunne vi velge selv. 
Jeg valgte å bruke underlag med en hel Oasis-blokk.

Egenvurdering
  • Limoniumen skaper mye voulm sammen med salal-bladene, tuja og ledder.
  • Dekorasjonen er bygget opp med latinerkorsets proposjoner, med tuja og andre blosmter utover på begge sidene og godt fremover. Jeg syns jeg fikk frem proposjonene godt, men kunne jobbet mer med volum.


  • Jeg har brukt radial grupperingsteknikk.
  • Stilkene er rene, uten blader, med skråsnitt.
  • Stilkene sitter godt i Oasis-blokken, og ingen Oasis er synlig.

Her er bilder av resultatet:




  • Hvis jeg skulle oppbevart båredekorasjonen til den skulle leveres ville jeg dusjet den med vann og passet på at Oasisen var fuktig nok, og satt på kjøl.

Materialliste:
Norsk navn     - Botanisk navn

Roser            - Rosa
Limonium     - Limonium
Clematis       - Clematis
Prærie- lilje   - Lisianthus
Plum             - Aspargus
Nikkestjerne - Ornithugalum
Løvemunn     - Antirhinum
Salal              - Gaultheria Shallon
Tuja               - Thuja Occidentalis



Jeg fikk til:
- Å lage korsform på dekorasjonen
- Å skape volum
- Å lage god høyde på dekorasjonen

Jeg vil øve mer på:
- Å fremheve korsformen
- Ålage mindre båredekorasjon
- Å lage båredkor til en hel kiste
- Å bruke flere ulike blosmeter i samme dekorasjon



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar