5.14.2014

Praksis hos Finn Schjøll Sentrum (del 3)

Før påske var jeg som sagt tidligere på praksis hos Finn Schjøll Blomster og Kransebinderi AS, i avd. Sentrum.
Jeg var med på mye forskjellige ting i løpet av de to ukene.

 Her planta vi i urner for Hotel Bristol. Eføy og Stemor med Pil og Gåsunger. Veldig dekorativt til påsken!

 Jeg fikk lage mange tulipanbuketter i ulike varianter, med og uten påskeliljer.
 Her er bilde av en nydelig sau til salgs. De var i gul, lilla, rosa og grønn. Skikkelig rå sauer!
 Her er begravelseskrans som Dag Ragnar lagde.


 Disse kransene er typisk for butikken, store og frodige med mange ulike sorter blomster. Utrolig dekorativt.
 Her er en høy bukett som Dag Ragnar lagde til en bestilling.
 Dette lagde jeg til en bestilling på bordpynt. Skåler med steelgress, roser, grenroser og anemoner.

Her er bilder fra et oppdrag jeg var med på, dekorering av flere rom:







Grunnen til at vi valgte å snitte blomster og sette i store og små skåler var fordi dette er enkelt og holdbart. Det var lett å frakte alt i plastkasser frem og tilbake. Det er også veldig holdbart i forhold til Oasis.

Hos Finn Schjøll er det veldig viktig med god kundebehandling. Det er alltid kundene først, og det er viktig å forstå de. Jeg spurte kunder om de trengte hjelp og veiledet de til det med måtte trenge, så godt jeg kunne. God kundebehandling er viktig for å både opprettholde kundene og for å kommunisere best mulig med vedkommende, så man unngår misforståelser.


 Det er også viktig med utstillingen og presentasjonen av de ulike varene i butikken.
Det er en forholdsvis fin og litt liten butikk, derfor er det viktig å bygge i høyden for å få plass til alle produktene. Snittvarene står oftest nederst, slik at de er lett tilgjengelige. Vi bygger oppover med store urner og brett med fine orkidéer, telys, Finn Schjøll vaser og andre ting på.



Jeg har hatt det veldig trivelig på praksis uker hos en flott gjeng. Jeg ser veldig frem til å begynne som lærling allerede 14.juli. Så bare følg med for bilder og annet moro, de hele to neste årene!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar