4.30.2014

Prøve eksamen, Uke 17

Jeg hadde prøve eksamen forrige uke, som gikk over tre dager. I blomsterfaget har man en obligatorisk eksamen i blomster som går over tre dager. Da kommer det også en sensor fra en annen skole eller fra BLOK (Blomsterdekoratørfagets opplæringskontor).

Vi hadde valget mellom tre oppgaver og jeg valgte brude-oppgaven. Vi fikk en forberedelsesdag til å planlegge, skisse og lage arbeidstegninger. Neste dag var utførelsen av arbeidstegningen, der vi lagde produktene. Siste dag var det fremføring av produktene for lærer og elever.

Oppgaven lød slik:

Oppgave 1.
Katarina og Olav skal gifte seg.
De ønsker følgende:
·        - Brudearbeid som er tilpasset den hvite blonde-kjolen til Katarina
·        - Corsage til Olav som passer til kjolen. Han har hvit dressjakke med knapphull.
·        - Borddekor til bordene i Theatercafeen i Drammen.

Jeg gjorde analyse av brude og kjolen, og videre analyse av rommene i Theatercafeen.


Her kommer det bilder av resultatene:
Borddekor i Theatercafeen i Drammen.



Corsage til Olav.

Brudearbeid tilpasset kjolen til Katarina. Jeg valgte å lage en pyntet hårbøyle med slør bak.





Jeg ser veldig frem til eksamen i starten av juni. Da skal jeg oppdatere det her på bloggen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar