1.03.2013

Blomster - Bukett

Vi fikk i oppgave å lage en bukett rett før jul. Jeg valgte å lage en bukett med røde blomster og detaljer for å skaper en god julestemning.

Kontrast: Jeg valgte å bruke grønt (gran, buksbum og skurosa), røde roser, kongler og julekule. Rød og grønn er en fin og sterk kontrast. Konglene skaper buketten naturlig sammen med det grønne og gir liv. Jeg valgte også å ha en rød julekule i for å gi den ekstra julepynten til, uten å dra det for langt. Ville ha det enkelt og fint.

Dominans: Det som dominerer i buketten min er det røde. Det er en sterk rød farge som fort legges merke til.

Komposisjon: Jeg valgte å bruke en del grønt for å få inn naturen sammen med konglene. Rosene tok jeg fem stk. av, fordi man helst skal bruke oddetall i blomster-kreasjoner for et finest mulig resultat.




EKSTRAOPPGAVE:
Juledekorasjon

Dette er en ekstraoppgave jeg gjorde. Jeg hadde med skål hjemmefra, samt julekuler, buljongtråd og kongler.
Jeg ville også her ha inn innspill fra naturen med mye grønt og noen kongler. Her har jeg brukt grennelliker og ilex.

Her er resultatet for den siste økta vi hadde på besøk på blomsterlinja:


Jeg syns det var utrolig spennende å jobbe på blomsterlinja. Jeg elsker å lage ting med blomster og dekorere, og bruke kreativiteten min og skape mitt eget verk. Jeg er glad vi fikk komme på besøk å prøve ut ulike metoder innen blomster. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar